Radzymiński Klub Biznesu

Spotkanie integracyjne Klubu 1 marca 2024

Najbliższe spotkanie klubowe 1 marca br. (piątek) będzie miało charakter integracyjny, a naszą inspriacją będzie gość specjalny – Grzegorz Turniak – mówca, mentor i networker. Ugości nas Janusz Skorupa, właściciel firmy Bizon, więc nie jedzcie podwieczorków! Spotykamy się o godz. 18:00 w siedzibie firmy Bizon w Cegielni, al. Jana Pawła II 197 (po drugiej stronie dwupasmówki naprzeciw Sceny Cegielnia). Tradycyjnie obowiązują zapisy przez formularz: https://forms.gle/iqK26sKNWhiYQxeU6 Tym razem dodaliśmy do niego utrudnienie 😉 – trzeba wpisać osobę, którą przyprowadzimy na spotkania. Może to być dawno niewidziany na spotkaniach członek naszego Klubu lub też przedsiębiorca lub menedżer z poza Klubu, zainteresowany naszą działalnością. Kilka słów o naszym gościu specjalnym: Grzegorz Turniak jest niestrudzonym orędownikiem i pasjonatem idei networkingu, który z sal wykładowych przeniósł się do Internetu. Przeprowadził ponad 2 tys. sesji dla przeszło 200 tys. osób, a w latach 2019, 20, 21 został jednym z „10 Topowych Głosów Polskiego Linkedin”. Prowadzi wraz z zespołem programy #FirmaNaLinkedin. Wykładowca na konferencjach, studiach podyplomowych: SGH, UW, PW i MBA na ALK i PK. Jego kariera to m.in. BNI Polska, jobpilot, SAP Polska, Założyciel Stowarzyszenie Profesjonalnych Mówców i Mówczyń. Autor wielu książek, m.in. „Nigdy nie stój sam”. Partner spółki szkoleniowo-doradczej GrupaYak. Od ponad 30 lat łączy ludzi różnych pokoleń i zawodów, pokazując im jak budować relacje. Działalność Grzegrza można śledzić na jego profilach na Facebooku i LinkedIn. Naszymi gośćmi na spotkaniu będą też reprezentanci firmy M&P Alkohole, którzy pojawią się z degustacją znakomitych win. Słodkości zapewni nasz gospodarz, firma Bizon, a wytrawne przekąski: restauracja Kaiso Sushi i bar „U Basi”.  

Anna Ochnik Prezesem Klubu od 1 lutego 2024

W dniu 1 lutego 2024 r. odbyło się Walne Zebranie Członków Radzymińskiego Klubu Biznesu w związku z rezygnacją Patrycji Dubaniewicz ze stanowiska Prezesa Zarządu. Uchwałą Walnego Zebrania nowym Prezesem została wybrana Anna Ochnik. W Zarządzie pozostali: Dominika Krzyżanowska-Kidała i Piotr Stańczewski. Nowy Zarząd zadeklarował kontynuację dotychczasowych działań i zaprasza na najbliższe spotkanie klubowe w dn. 1 marca 2024 r. Szczegóły wkrótce!

ODWOŁANE – Bądź gotowy na KSeF – bezpłatne szkolenie dla przedsiębiorców 1 luty 2024r.

SZKOLENIE ODWOŁANE Z POWODU ODROCZENIA WPROWADZENIA SYSTEMU KSef Zapraszamy na szkolenie z Krajowy System e-Faktur (KSeF). Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców. Od dnia 1 lipca 2024 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) jest systemem komputerowym, który umożliwia generowanie i udostępnianie strukturalnych faktur. Głównym celem KSeF jest centralizacja procesu rejestracji faktur w obrocie gospodarczym poprzez skierowanie ich do jednego centralnego miejsca. W ten sposób systemy fakturowania i księgowości będą połączone z KSeF, co umożliwi przesyłanie faktur sprzedaży przez ten system. Co więcej, system KSeF umożliwia również odbieranie faktur przez systemy księgowe, które już przeszły przez KSeF. Dodatkowo, KSeF posiada funkcję zarządzania uprawnieniami, co zapewnia odpowiednie zabezpieczenia dostępu do danych. Prelegenci : Anita Gołębiewska – Dyrektor Zarządzająca OSCBR Anna Aniszewska – Dyrektor Merytoryczna OSCBR Krajowy System e-Faktur wprowadzony przez Ministerstwo Finansów to ogólnokrajowy program informatyczny, w którym przedsiębiorcy mogą wystawiać i otrzymywać elektroniczne faktury ustrukturyzowane. Z informacji przekazywanych przez resort wynika, że ten, kto zdecyduje się wystawiać i przesyłać faktury przez Krajowy System e-Faktur (w skrócie nazywany KSeF), uzyska dodatkowe korzyści podatkowe. Co to jest KSeF (Krajowy System e-Faktur)? Krajowy System e-Faktur (KSeF) jest systemem komputerowym, który umożliwia generowanie i udostępnianie strukturalnych faktur. Głównym celem KSeF jest centralizacja procesu rejestracji faktur w obrocie gospodarczym poprzez skierowanie ich do jednego centralnego miejsca. W ten sposób systemy fakturowania i księgowości będą połączone z KSeF, co umożliwi przesyłanie faktur sprzedaży przez ten system. Co więcej, system KSeF umożliwia również odbieranie faktur przez systemy księgowe, które już przeszły przez KSeF. Dodatkowo, KSeF posiada funkcję zarządzania uprawnieniami, co zapewnia odpowiednie zabezpieczenia dostępu do danych. Automatyzacja i nowe technologie w biurze rachunkowym Krajowy System e-Faktur (KSeF) od kiedy? Ministerstwo Finansów najpierw proponuje dobrowolne przystąpienie przedsiębiorców do platformy KSeF stąd od stycznia 2022 roku do końca czerwca 2024 roku korzystane z Krajowego Systemu e-Faktur jest dobrowolne. Termin wejścia w życie obowiązkowego KSeF jest już pewny. Korzystanie z KSeF ma być obowiązkowe od 1 lipca 2024 roku – dla czynnych podatników VAT, 1 stycznia 2025 roku – dla podatników zwolnionych podmiotowo oraz przedmiotowo z VAT (nievatowcy) w zakresie wystawiania faktur. Zapisy: https://forms.gle/534o91LgCuKfhqTZ6 Szkolenie jest bezpłatne dla członków RKB Jeśli nie jesteś członkiem RKB po zapisie przez formularz, opłać również miejsce: https://ambitnamarka.pl/kategoria-produktu/klub/

Walne Zebranie wybrało Zarząd RKB na kadencję 2023-2024

W dniu 4 grudnia 2023 r. zebrało się Walne Zebranie Członków Radzymińskiego Klubu Biznesu, aby podsumować minioną kadencję i wybrać władze stowarzyszenia na kadencję 2023-2024. Uczestnicy jednogłośnie udzielili absolutorium odchodzącemu Zarządowi, a na nową kadencję powołali Zarząd 2023-2024 w składzie: Patrycja Dubaniewicz – Prezes Zarządu RKB Dominika Krzyżanowska-Kidała – członek Zarządu RKB Anna Ochnik – członek Zarządu RKB Piotr Stańczewski – członek Zarządu RKB Podczas Walnego Zebrania przegłosowano również zmiany w Regulaminie działalności Stowarzyszenia, których celem jest wspierania aktywności członków, uporządkowanie spraw związanych z członkostwem i uproszczenie pracy Zarządu. Zmiany wprowadzają m.in. opłatę wpisową dla nowych członków oraz zobowiązanie członków do aktywnego udziału w spotkaniach i inicjatywach klubowych. Zaktualizowany regulamin jest dostępny pod poniższym linkiem: https://radzyminskiklubbiznesu.pl/wp-content/uploads/2023/12/RKB_REGULAMIN_STOWARZYSZENIA_ZWYKLEGO_zmieniony_04gru2023.pdf Patrycja Dubaniewicz, która została ponownie wybrana na stanowisko Prezesa Zarządu RKB, zapowiedziała kontynuację działalności Stowarzyszenia według praktyk wypracowanych w kadencji 2022-2023 oraz dwie duże inicjatywy: drugą edycję konkursu Victoria Biznesu i organizację Radzymińskiej Giełdy Pracy. Ponadto zebrani na Walnym Zebraniu członkowie klubu dyskutowali o tematyce planowanych spotkań, wśród najważniejszych wymieniono m.in. nowe przepisy dot. KSeF (Krajowy System e-Faktur), psychologiczne aspekty zarządzania przedsiębiorstwami, windykację należności czy zmiany w prawie pracy. Więcej w zakładce spotkania (klik) Omawiano również sytuację na lokalnym rynku pracy, w tym zapotrzebowanie biznesu na współpracę ze szkołami ponadpodstawowymi z terenu powiatu wołomińskiego oraz poprawę funkcjonowania transportu publicznego, co ułatwiłoby dojazdy dla pracowników i uczestników praktyk do firm na terenie gminy Radzymin. P. Jarosław Lesiak, Dyrektor Zakładu Doskonalenia Zawodowego przedstawił możliwości współpracy pomiędzy ZDZ a przedsiębiorstwami w zakresie praktyk zawodowych dla uczniów ZDZ. P. Janusz Skorupa z firmy Bizon zaznaczył ważność podnoszenia jakości transportu publicznego dla dojazdów pracowniczych i oczekiwania środowiska biznesu wobec samorządu lokalnego w tym zakresie. Kolejnym ważnym dla biznesu tematem są toczące się w gminie Radzymin prace nad przygotowaniem uchwały krajobrazowej i zachęcała członków Klubu do aktywnego udziału w konsultacjach społecznych, prowadzonych przez gminę. Dominika Krzyżanowska-Kidała

Listopadowe spotkanie klubowe – zwiedzanie fabryki Coca – Cola

14 listopada odbyło się długo wyczekiwane spotkanie klubowe ze zwiedzaniem lokalnej fabryki Coca-Cola. Ze względu na wymogi w spotkaniu uczestniczyć mogli tylko wcześniej zarejestrowani członkowie klubu, którzy przeszli szkolenie BHP online. Jak wrażenie po spotkaniu? Bardzo ciekawe oraz inspirujące. Firma Coca Cola HBC przygotowuje się do zmian związanych z wymogami dotyczącymi klimatu. Dobrze było posłuchać na temat rozwoju oraz planowanych zmian. A przede wszystkim ciekawym wrażeniem było zobaczenie na własne oczy produkcji od A do Z, produktów firmy, głównie słynnego napoju coca-cola.  

Październikowe spotkanie nt uchwały krajobrazowej w Gminie Radzymin

W dniu 26 października odbyło się spotkanie dla wszystkich zainteresowanych członków klubu na temat przygotować i zmian do uchwały krajobrazowej w Gminie Radzymin. Zaproszeni goście: Krzysztof Dobrzyniecki, Zastępca Burmistrza Radzymina, Ewelina Kostrzewa, kierownik Referatu Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego, Bartosz Poniatowski „Projekt Miasto”. Plan spotkania Cele prac nad uchwałą krajobrazową i doświadczenia z innych miast Wstępne wnioski z analizy eksperckiej i z pierwszej ankiety dla Gminy Radzymin Pomysły i propozycje dla centrum miasta Harmonogram prac nad uchwałą i kolejne konsultacje z przedsiębiorcami Dyskusja Dziękujemy za wspólne wnioski i dyskusję w temacie. Więcej można dowiedzieć się w materiale wideo: https://www.facebook.com/watch/?v=1024403031941302 oraz na stronie Gminy Radzymin.

Prace nad konkursem Victoria Biznesu ruszyły!

W minionym tygodniu 19 października, odbyło się zebranie Kapituły Konkursowej Victoria Biznesu na zdjęciu poniżej część 10 osobowego składu! Klub jest reprezentowany w Kapitule Konkursu poprzez udział członków: Bogdan Domagała, Michał Półtorak, Adam Zarychta, Dominika Krzyżanowska-Kidała Dziękujemy ScenaCegielnia za udostępnienia miejsca i gościnę. Niedługo szczegóły i ogłoszenie konkursu

Radzymiński Klub Biznesu na Pikniku Rodzinnym w dniu 15 sierpnia w Radzyminie

W dniu 15 sierpnia podczas pikniku rodzinnego w ramach wydarzenia pt. Uroczyste obchody 103. rocznicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku „Cud nad Wisłą” w Radzyminie, w godz. 14:00-18:00, na łące za kościołem tj. adres róg POW i ul.Głowackiego w Radzyminie, przygotowaliśmy stoisko informacyjno – reklamowe naszego klubu. Mieszkańcy mogli skorzystać z licznych atrakcji przygotowanych przez lokalne firmy, w tym przez nasz klub wraz z firmami członkowskimi. Byli z nami: firma BART wraz z Prezesem i kilkoma pracownikami, aktywnie szukająca pracowników na lokalnym rynku, oferowała również bezpłatnie balony oraz watę cukrową. Byli z nami również: Katarzyna Tyczyńska z firmy ROKA, Anna Ochnik Pośrednictwo Finansowe, Patrycja Dubaniewicz Ambitna Marka. Dziękujemy za wspólny czas, zaangażowanie i wsparcie!